واکنش عفو بین‌الملل به موضع آمریکا درباره شهرک‌سازی اسرائیل  
کد خبر: 3858170
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶

واکنش عفو بین‌الملل به موضع آمریکا درباره شهرک‌سازی اسرائیل  

گروه بین‌الملل ــ سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای به موضع آمریکا درباره شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین واکنش نشان داد و تأکید کرد: قانونی‌ دانستن این اقدام از سوی آمریکا جنایت جنگی است.  

آماده // واکنش عفو بین‌الملل به موضع آمریکا درباره شهرک‌سازی اسرائیل 

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الشروق»، سازمان عفو بین‌الملل در این بیانیه که امروز، 28 آبان‌ماه، آن را در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر کرد، به اظهارات دیروز مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره قانونی بودن شهرک‌سازی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی، واکنش نشان داد.
 
در این بیانیه آمده است: آمریکا عقیده دارد که خودش و اسرائیل از همه قوانین بین‌المللی برتر هستند و اسرائیل می‌تواند به نقض قوانین بین‌المللی و نقض حقوق بشر فلسطینیان ادامه دهد و آمریکا نیز با قدرت از این رژیم حمایت می‌کند.
 
این سازمان حقوق بشری افزوده است: اعلامیه واشنگتن درباره شهرک‌سازی اسرائیل، این قانون آشکار بین‌المللی مبنی بر این که «شهرک‌سازی در کرانه باختری از جمله بخش شرقی قدس، نقض قوانین بین‌المللی است و جنایت جنگی محسوب می‌شود» را تغییر نخواهد داد.
 
یادآور می‌شود، مایک پمپئو روز گذشته اعلام کرده بود که کشورش ساخت شهرک‌های اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی را مخالف قوانین بین‌المللی نمی‌داند. البته اکثریت جامعه بین‌المللی این شهرک‌سازی‌ها را غیرقانونی دانسته و به توافقنامه چهارم ژنو درباره ممنوعیت انتقال اسرائیلی‌ها به سرزمین‌های اشغالی استناد می‌کنند.
 
دادگاه اروپا، در روزهای گذشته، حکم داد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا موظفند بر روی کالاهای ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین، به جای برچسب «ساخت اسرائیل»، برچسب «تولید شهرک‌های اسرائیلی» را نصب کنند.

انتهای پیام
captcha